Dersin Adı | Dijital Medyada Aydınlatma Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 313 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, medya üretiminin temel estetik ve teknik öğelerinden biri olan aydınlatma tasarımı yoluyla görüntü yönetimi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere aydınlatma tasarımını uygulamalı olarak öğretir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Portrenin önemi - Videoda yüzler | |
3 | Kamera atölyesi – Dijital kamera ve mercekleri kullanmak | Portre çekimleri Brown, B. (2019). Exposure. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 195–203). essay, Routledge. |
4 | Pozlamaya yardımcı göstergeler - Filtreler | Brown, B. (2019). The Tools of Exposure. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 203–220). essay, Routledge. |
5 | Kamera hareketleri - Uygulamalar ve araçlar | Örnek çekim incelemesi |
6 | Kompozisyon | Katz, S. D. (2019). Composing Shots: Spatial Connections. In Film directing shot by shot: Visualizing from concept to screen (pp. 157–183). essay, Michael Wiese Productions. |
7 | Ekip çalışanları ve görevleri | Kench, S. et al. (2023) Ultimate Guide to film crew positions (Jobs & Duties explained), StudioBinder. Available at: https://www.studiobinder.com/blog/film-crew-positions (Accessed: 30 July 2023). Film incelemesi |
8 | Bir çekime görüntü yönetmeni açısından yaklaşımlar – Örnekler | Brown, B. (2019). Lighting Basics. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 57–89). essay, Routledge. “Aynı ışık” uygulaması için hazırlık |
9 | Mekan bulma - Ön hazırlık | |
10 | Aydınlatma atölyesi I | Deakins, R. (2018) Looking at lighting - Jesse James - Blue cut train sequence, Roger Deakins. Available at: https://www.rogerdeakins.com/jesse-james-blue-cut-train/ (Accessed: 30 July 2023). Mekan örnekleri |
11 | Aydınlatma atölyesi II | Detisch, A. (2023) 5 cinematic lighting techniques every filmmaker should know, StudioBinder. Available at: https://www.studiobinder.com/blog/film-lighting-techniques/ (Accessed: 30 July 2023). Müzik videosu için mekan seçenekleri |
12 | Aydınlatma atölyesi III | Holben, J. (2022) Remote-location lighting - with Jon Joffin, ASC, The American Society of Cinematographers (en-US). Available at: https://theasc.com/blog/shot-craft/remote-location-lighting-with-jon-joffin-asc (Accessed: 30 July 2023). Müzik videosu için ışık taslakları |
13 | Renk düzenleme | Aldredge, J. (2022) We’re going back to basics-color grading 101 in 2022, No Film School. Available at: https://nofilmschool.com/color-grading-guide-2022 (Accessed: 30 July 2023). “Aynı ışık” çalışması |
14 | Renk düzenleme | Müzik videosu hazırlık dosyası |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | American Cinematographer Magazine. American Society of Cinematographers. ISSN 0002-7928 Blain Brown. Cinematography: Theory and Practice. ISBN: 978-0240812090 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 7 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest